میلی اهم متر چیست ؟
نوشته شده توسط : سلگی

واحد اندازه گیری برای مقاومت کمتر از یک اهم ، میلی و میکرو اهم نامیده میشود . یک میلی اهم برابر است با یک هزارم اهم (0.001 Ω) و همچنین یک میکرو اهم( μΩ (1  برابر است با یک میلیونیم اهم (0.000001 Ω)  .

برای مثال 0.5  اهم برابر است با  500 μΩ

چرا اندازه گیری مقاومت بسیار پایین است ؟

مقاومت ممکن است بسیار کوچک به نظر برسد اما از لحاظ ایمنی بسیار استاندارد است  .(VDE , CSA , VL , …) بسیاری از دستگاهها احتیاج به برق AC دارند (115 یا 230ولت AC ) . جریان های AC نباید با کاربر در تماس قرار گیرد زیرا میزان حوادث و خطاها در این صورت افزایش میابد .

برای غلبه به این مشکلات ، سازندگان یک مسیر زمینی در تجهیزات میسازند که پتانسیل بالا را به زمین منتقل میکند و از کاربر در طول مدت استفاده دور میکند . اگر مقاومت پائینی در این مسیرها وجود داشته باشد ، صدمه و آسیب ممکن است ایجاد شود .

اندازه گیری میلی اهم ، جهت توسعه دستگاهها و قطعات الکتریکی همچون خارن ها و واسطه ها حائز اهمیت است .

چرا ارتباط 4 سیم زمان اندازه گیری میلی اهم لازم است ؟

پین های تست همیشه معرفی میشوند به عنوان مقدار کمی از مقاومت اضافی در اندازه گیری ها . این کار در اندازه گیری های غیر بحرانی مانند مقاومت های مگا اهم قابل قبول است .

بهرحال ، وقتی در حال اندازه گیری میلی اهم متر در کاربردهای حیاتی و بحرانی هستید ، مقاومت اضافی میتواند اندازه گیری غیر قابل مصرفی را ارائه دهد به این دلیل استفاده ز اتصالات 4 سیم امری ضروری است .







:: برچسب‌ها: میلی اهم متر , سنسور , سنسور فشار , ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: